15 Ocak 2017 Pazar

Toonces, Araba Sürebilen Kedi




Jack HANDEY

TV  skeci,
Yayın tarihi, 20 Mayıs 1989 (Saturday Night Live) Çeviri: SToktan




"Jack Handey ve Toonces"
İllüstrasyon: Tae Won Yu

(Göğüs plan bir kedi [sahte patili hakiki kedi] araba sürüyor.)
ŞARKI
TOONCES, SÜRÜCÜ KEDİ
ARABA SÜREBİLEN KEDİ
GEZER ARABASIYLA
ŞEHRİN HER YERİNDE
TOONCES, ARABA SÜREBİLEN KEDİ!

SPİKER
Toonces, Araba Sürebilen Kedi.
(Bir evhanımı [Victoria Jackson] yemek yapıyor kocası [Steve Martin] heyecanla içeri girerken.)
BEY
Tatlım, buna inanmayacaksın! Toonces araba sürebiliyor!
HANIM
Toonces, bizim kedi mi?
BEY
Aynen öyle! Gel haydi, Sana göstereyim!
(Kedi bir dağ yolunda araba sürüyor. Lastik sesleri. Arabanın içinde, bir kukla kedi arabayı “sürmekte”. Karı koca yanında oturuyor.)
BEY
Görüyorsun işte, Sürebildiğini söylemiştim sana.
HANIM
Toonces, dikkat et!
(Yardan aşağı uçup çakılan bir arabanın arşiv görüntüsü) (Karı koca, üstleri başları dağılmış, sendeleyerek geliyor ve bir kütüğe oturuyorlar.)
HANIM
Sürebildiğini söylemiştin bana sanırım!
BEY
Öyle sanıyordum. Yukarıda bir direksiyonla dolanırken gördüm onu, ve araba sürebildiği zannına kapıldım galiba.
HANIM
Dert etme, tatlım. Herkes öyle zannederdi.
(Araba sesi geliyor ve uzaklaşıyor.)
BEY
Hey, bak! Arabayla gidiyor!
HANIM
Galiba sürebiliyor.
BEY
Evet. Henüz pek iyi sayılmaz.
ŞARKI
GEZER ARABASIYLA
ŞEHRİN HER YERİNDE
TOONCES, SÜRÜCÜ KEDİ!

SPİKER
Toonces, Araba Sürebilen Kedi’de şimdi, : “Ehliyet Sınavı.”
(Kocası kaygılanırken hanım yemek yapıyor)
HANIM
Ne dersin, sence Toonces sürücü sınavını geçebilecek mi?
BEY
Bilmiyorum. Yazılı kısmı oldukça zor. Üstelik okuyamıyor bile.
HANIM
Belki direksiyon sınavında onu telâfi eder.
BEY
Lânet olsun, keşke ona yardım edebilsem!
(Memur [Kevin Nealon] arabanın ön koltu- ğunda. Toonces direksiyon başında.)
MEMUR
(kediye)
Pekâlâ efendim, yola koyulur ve trafiğe katılırsanız…
(Araba aniden hızlanıyor)
MEMUR
DİKKAT ET!!!
(Araba yardan aşağı uçuyor)
ŞARKI
TOONCES, SÜRÜCÜ KEDİ!
(Görüntü kararır)
Kevin Nealon
Steve Martin
Toonces
Victoria Jackson

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder