Clive Barker's Hellraiser #2/ 1990, Marvel
20 Ağustos 2025 Çarşamba
Hellraiser - Zaffino'nun çinileri, Julie Michel'in alev renkleri!
Clive Barker's Hellraiser #2/ 1990, Marvel
1 Ağustos 2025 Cuma
Otoyol 66

Rhonda-3
"Route 66"
Yazan, çizen, renklendiren: Hans van Oudenaarden (VanO)
[NL] Eppo Stripblad #17/2017 - #05/2018
[DE] Zack-Neu #226-#229 /2018
[FR] BD Must /2018
Çeviri: SToktan
"Adın ne yabancı?"

Sırra kadem basmış aktris Dana Dane'e benzerliği sayesinde onun dublörü olarak işe alınır. Ve sonra hikaye tamamen çığırından çıkar, acaba Rhonda Dana olabilir mi? Ya Rebecca kimdir? Yoksa bu Rhonda/Dana'nın gerçek adı mıdır? Önceki bölümün sonunda Rhonda, Dana'nın hastası olduğu psikiyatrist Dutch Bernstein'ın motosikletine atlamış, birlikte sorunlardan uzaklaşmışlardı, ancak sorunların gerçekten ortadan kalkıp kalmadığını öğrenmek için son bölüm Otoyol 66'yı okumalısınız.

29 Temmuz 2025 Salı
20 Temmuz 2025 Pazar
Ben, Roket

Amazing Stories v18n03 1944-05
2020 Retro Hugo, En İyi Kısa Öykü
"I, Rocket" Weird Fantasy (EC) #20 /1953
Weird Fantasy (Russ Cochran) #4 /1980
"Moi, fusée" Planète rouge (Albin Michel) /1984
The Ray Bradbury Chronicles #1 /1992
Die Bradbury Chroniken #1 (Carlsen Comics) /1994
The Fantagraphics EC Artists' Library #3 - 50 Girls 50 and Other Stories /2013
Çizen ve çinileyen: Al Williamson, Roy Krenkel, Frank Frazetta (FF olarak imzalı)
“Ben, Roket” tam da bilimkurgu okurlarının Ray Bradbury'den beklediği türden bir öyküdür: Bir uzay gemisinde ya da başka bir gezegende geçer. Ancak mekanik ya da bilimsel olandan ziyade insan deneyimine vurgu yapar. Ayrıca, bakış açısı karakterinin ve birinci şahıs anlatıcının tamamen bilinçli, zeki ve farkında bir uzay gemisi olduğu şimdiye kadar yazılmış ilk öyküdür. Dolayısıyla yazarın başlığı mecazi değil.
Bilimkurgu tarihçisi Sam Moskowitz'e göre, bu aynı zamanda Bradbury'nin bilimkurgu topluluğunda itibarını oluşturan hikayedir. O zamana kadar diyor Moskowitz: "Ray Bradbury başka yerlerde birkaç bilimkurgu hikayesi satmıştı, ancak bunlar çok az etki yaratmıştı. Ünü ağırlıklı olarak Weird Tales ile sınırlıydı... Yayımlanmış çalışmalarının sergilediği yadsınamaz vaade rağmen, bilimkurgu dünyasının içinde veya dışında neredeyse hiçbir önemli eleştirel kabul görmemişti. 'I, Rocket', Ray Douglas Bradbury'nin yazarlık kariyerinde birçok açıdan bir dönüm noktasıydı. Amazing Stories'e yaptığı ilk satıştı ve o zamana kadar yazdığı en uzun bilimkurgu hikayesiydi. Ayrıca bir editörün hikayelerinden birinin başlığını kapağa taşıyacak kadar önemli bulması da ilk kezdi."
Benzersiz hikayesi ve duygusal derinliğiyle 'I, Rocket', -hem kendisi hem de yazarı- hemen fark edildi. Döneminin en saygın inceleme dergisi olan Science Fiction Times bu durumu şöyle özetledi: "Son zamanlarda yükselişini sürdüren bir diğer yeni yazar da Ray Bradbury. Hiçbir teşvik almadan yazdığı yılları hatırladığımızda; dünyanın en büyük red mektupları koleksiyonlarından birinin sahibi olduğunu ve ayrıca ilk çalışmalarının ne kadar kötü olduğunu bildiğimizde, sonunda bu notu almış olmasına biraz olsun sevinmemek elde değil. Yakın zamanda Amazing Stories dergisinde kapak tanıtımı aldı ve çalışmaları sansasyonel bir şekilde karşılanmasa da, birçok okuyucu onun geliştirdiği yazım tarzını kolay okunur ve akıllıca buldu."
"I, Rocket" Bradbury'nin özüdür. Moskowitz'in dediği gibi, "Bradbury'nin o zamanlar bir bilimkurgu yazarı olarak gelişen itibarını inşa edecek sıra dışı hikaye türünün erken bir örneğidir." Bugün bile heyecan verici ve duygusal olarak yüklü bir okuma olmaya devam ediyor. Yine de, paradoksal olarak, Bradbury'nin en az tekrar basılan hikayelerinden biridir... - JM Stine.
1 Temmuz 2025 Salı
Rebecca

"Rebecca"
Yazan, çizen, renklendiren: Hans van Oudenaarden (VanO)
[NL] Eppo Stripblad #5-#19 /2015
[DE] Zack-Neu #194-#197 /2015
[FR] BD Must /2016
Çeviri: SToktan


Amerika Birleşik Devletleri, 1960'lar...

Rhonda, mafya'ya ait bir valiz dolusu banknotla kaçan güzel bir kızın hikayesidir. Takipçilerinden kaçmak için Hollywood'a giden bir trene biner.
Vano bizi 60'ların atmosferine çekerek, bazen mafya tarafından takip edilen, bazen de sarışın bir sinema yıldızı olan Dana Dane'in dublörlüğünü yapan çekici bir genç kadınla tanıştırır. Gölge ve ışık arasında, Rhonda gerçekte kimdir?
Rhonda, büyüleyici bir kadın kahramanın baş rolde yer aldığı üç bölümlük bir gerilim romanıdır. Yazar, gerilim ve aksiyonu bir araya getiren, aynı zamanda sağlıklı bir dozda çekicilik ve gizem enjekte eden bir hikaye sunar.
20 Haziran 2025 Cuma
1 Haziran 2025 Pazar
Help Me Rhonda


"Help Me Rhonda"
Yazan, çizen, renklendiren: Hans van Oudenaarden (VanO)
[NL] Eppo Stripblad #2-#16 /2013
[DE] Zack-Neu #176-#179 /2014
[FR] BD Must /2014
Çeviri: SToktan


İlk olarak Eppo Stripblad dergisinde yayınlanan Rhonda, 1990'larda yine Hollandalı olan ünlü sanatçı Hanco Kolk tarafından ortaya atılan bir fikirdi. Ancak John Lennon'ın dediği gibi, hayat siz başka planlar yapmakla meşgulken başınıza gelenlerdir ve Rhonda ancak van Oudenaarden'in 2013 yılında Eppo Stripblad'da seriyi başlatmasıyla düzgün bir çıkış yapabildi.
1964 Chicago'sunda Rhonda, mafyöz eski erkek arkadaşının şiddetle geri istediği 500.000 dolarlık bir çantayla kaçmaktadır. Birkaç kıl payı kurtuluştan sonra, ortadan kaybolan film yıldızı Dana Dane'in yerine geçmesini isteyen reklamcı Edward Villafranca ile tanıştıktan sonra bir çıkış yolu bulur. Ancak işler hiçbir zaman göründüğü gibi değildir ve Rhonda çok geçmeden eskisinden daha da derine gömülür.
Klasik tuzaklarına rağmen van Oudenaarden, ilgi çekici bir suç geriliminin senaryosunu yazıp çiziyor. Hikâye açısından ne kadar yalın olsa da senaryo bunu, Rhonda için birkaç gizem ve şifreli bir arka plan ekleyerek oldukça akıllıca ele alıyor -görünüşe bakılırsa eski bir hava akrobatı olan ve korkunç bir şekilde ölmüş bir babası var. Bilgiler oldukça seyrek bir şekilde açıklanıyor ve kahramana ekstra bir gizem katmanı ekliyor.
Yine de Rhonda'yı tipik bir kötü sürtük sanmayın: seksi, cesur ve başından itibaren kişiliğini ortaya koyuyor ve zaten epeyce olgun bir karakter (kelime oyunu yapmıyorum).
Rhonda, pencereden atlarken, ayakkabılarını giyerken ya da dar pantolon ve bol bir gömlekle etrafta dolanırken, ABD'deki pek çok süper kahraman çizgi romanında yaygın olan tipik “beli kırık” yaklaşımı olmadan seksi ve şehvetli olmayı başarıyor.
Van Oudenaarden'in fırça çalışması klasik gazete sanatının mükemmel bir örneği, ancak Avrupa çizgi romanlarının akademik stilleri ile ABD çizgi romanlarının daha gevşek hareketliliğini birleştiren çok serbest ve rahat bir fırça ile çinilenmiş. -Bart Croonenborghs.
Help Me, Rhonda (The Beach Boys)