15 Ocak 2021 Cuma

Samba Bugatti, 2. kitap - Monkey Rock


"Geçmişini bilmek istediğini söyleyen ilk kişi kim?"

"Samba Bugatti" #2,
Glénat (collection Caractère), 1993
Senaryo: Jean Dufaux
Çizim: Griffo
Çeviri: SToktan

"İnsanın geçmişi, atalarının hayallerini derinlere gömdüğü büyük bir çöp kutusudur..."

"Unut geçmişini, senin geçmişin yarın..."

Geriye hiç bir şey kalmadı ... ne daha fazla ne de daha az!

Bütün makineler pastan etkileniyor ve dünya benzeri görülmemiş bir krizde boğuluyor!

Samba Bugatti de enfekte!

Virüsün ve kanserojenlerin taşıyıcılarını izleme ve ortadan kaldırmakla görevli olan kişi, etindeki ve kanındaki Lagopa bakterisinin etkisindedir. Bir çeşit saatli bomba gibi, bu bulaşma acımasızca adamı bir Monkey'e dönüştürecektir. Demir ve pasın pençesinde bir makineden başka bir şey değil…

Beifica Blues'un kopyalarını yok etmek için üç günü var! Ziggy Montana ve Algon Cage'den kurtulmak için üç gün! Hayatını kurtarmak ya da ölümün eline düşmek için üç gün!... Üç gün…

Griffo ve Dufaux, Venedik ve diğer yerlerdeki gezginler, zengin "Giacomo C" evreninin yaratıcıları. ve "Sade" ye ilgi çekici bir saygı duruşunun yazarları ruhlarını "Beatifica Blues" da yaratılan bir fantezi dünyasının zehirli güzelliğinde ve "Samba Bugatti" de şaşırtıcı bir devam kurgusuyla bir kez daha sergiliyorlar ...

5 yorum:

  1. İhya ettin bizleri üstadım, ilk sayısı çok heyecanlı yerde kalmıştı. Eh artık keyifle ikisini birden yenileyerek okurum.
    Çok çok teşekkürler değerli emeklerine..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım 3. kitapta neler olacak. Ben de henüz okumadım. Herhalde aynı hızla devam ediyordur. Yaklaşık 6 ay sonra görmek umuduyla diyelim.

      Sil
  2. Uzuzn süredir ( birkaç aydır ) yazmak istiyordum. Şu (benim için ) çok özel olan albüm paylaşımlarınızı ayda 2 defa yapamaz mısınız? Nerdeyse önümüzdeki 5 yıl planınız hazır.Sadece, Mehmet Dal ve sizin yapacağınız albümler şu an. (Eskierin güzelliklerini ortaya çıkarmak ) Payaştığınız/ paylaşacağınız kısa hikayelerle oluşan çok özel albümlerde olumuyor değil. Fakat; bu sürede kimbilir neler kaçacak. Mesela, sizi örnek alan bir fransız bloguna rastladım. Çok özel çizimler/derlemeler orada da var ve onların da kazanılması lazım değil mi?? : https://seulementbd.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke yapılabilir olsa da ayda bir yerine iki kitap verebilseydim ama bu hem benim okumalarımdan kısarak hem de başından sonuna kadar her şeyi kendim yapma gereği duymam sebebiyle kaliteden taviz vererek gerçekleşebilecek bir şey.

      Bazan ben de şaşkınlığa kapılıyorum çeviri seçiminde. O kadar fazla değerli eserle karşılaşıyorum ki, karar vermekte zorlanıyorum. O yüzden başından beri olduğu şekilde, aklen olmaktan çok kalben yaptığım tercihler ile devam ediyorum ve bence fena da olmuyor.

      Sözünü ettiğiniz bloğa baktım, oradan da hemen bir adet çeviri gereken eser çıktı. Bakalım ne yapacağız.

      Sil