15 Şubat 2022 Salı

Küçük Ressam - Dupuy & Berberian


"Petit Peintre"

yazan: Philippe DUPUY
çizen: Charles BERBERIAN
çeviri: SToktan
Magic Strip - Atomium 58, 1985/Brüksel
Buldog reeks - Atomium 58, 1986/Lahey Heavy Metal fall'86
Cornélius, 2003

- Peki küçük Jeremy, daha sonra ne yapmak istiyor?
- Hadi, cevap ver Jeremy! General Poliakoff sana bir soru sordu.
- Ah... sonra ressam olmak istiyorum ben... sanatta...

Petit Peintre'in ilk versiyonu 1985'te Magic-strip tarafından okurlara sunuldu ve tabii ki çabuk tükendi. Yayıncı Cornélius 2003'te, üstadlarla birlikte bir yeniden baskı önermeye karar verip albümü tamamen baştan çizdiler.

Sanatçılar mevcut sayfaları yeniden mürekkeplendirmeyi ve çift ton sistemini tamamen yeniden düşünmeyi seçtikleri ve üç tona çevirdikleri için, burada artık "yeniden yayınlama" veya "restorasyon"dan daha çok "yeni sürüm"den bahsetmek daha uygun olacak.

Tam sayfa illüstrasyonlarla da desteklenen daha geniş atmosfere sahip zenginleş-
tirilmiş bu ikinci versiyon çevirme tercihi için yeterli sebebi verdi bana. Hadi siz de okuyun bakalım.

4 yorum:

  1. Çok teşekkürler. Sayenizde kıyıda köşede kalmış olacak, bir nefes veren çizgi romanlara kavuşuyoruz.

    Hepsi ayrı bir fark yaratıyor.

    Calvin & Hobbes'i de merakla bekliyorum ( Müsekkin sayesinde martta geleceğini öğrendim)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ikilinin 'Henriette'nin Günlüğü'nden bir kaç hikaye çevirmek hoş olacak. Umarım fırsat olur.
      Bu arada Müsekkin planlarımı nasıl ifşa etti anlamadım ama evet mart programında Calvin & Hobbes da var. Yabancı olduğumuz bir seri değil ama Peanuts gibi sivri zekâ ürünü karelerinden bir küçük derleme, kendimce.

      Sil
  2. Yeni keşfettim bloğunuzu. Şu sıralar frankofonlara öüptela olmuşken çok iyi geldi. Elinize sağlık. Takipteyim artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgelmişsiniz. Hoşnut kalırsınız umarım.

      Sil