9 Aralık 2019 Pazartesi

    Al'ın Bebeği - Wagner & Ezquerra

    "Al's Baby" (Al'ın bebeği) - Judge Dredd Megazine Meg 1.04 - Meg 1.15 (1991) "Blood on the Bib" (Önlükte Kan) - Meg 2.16 - Meg 2.24 (1992) "Public Enemy No. 1" (1 Numaralı Halk Düşmanı) - 2000AD Prog 1034 - Prog 1044 (1997)
Yazar: John Wagner / Sanatçı: Carlos Ezquerra / Çeviri: SToktan

- Makineli tüfek seslerine sabah bulantısı karışıyor!!

Gangsterler Chi-Town şehrini yönetiyor ve en sertleri de Al "The Beast" Bestardi. Sadece bir adam Al'a ne yapacağını söyleyebilir - Vaftiz babası Don Luigi Sarcoma, Al'in kayınpederi! Bu durumda Don bir torun istediğinde ve Al'in karısı Velma hamile kalmayı reddettiğinde, Canavarın tek bir seçeneği var: doğurmak!
2000 AD'nin gediklisi iki ünlü ustanın ortak işleri arasındaki en mizah yüklü olanı Al'ın Bebeği. Üç hikâyeden oluşan eserin tamamı 250 sayfa kadar. Şimdilik bunun 100 sayfasını, yani ilk bölüm olan 'Al'ın Bebeğini' okuyacağız. Baştan sona aralıksız bir tebessüm hâlinde devam eden öyküyü umarım benim kadar siz de seversiniz.

6 yorum:

  1. Aşina olduğum bu güzel çizgilerin espirilerine de sayenizde ulaşmış oldum. keyifle okumaya başladım, çay almak için bile kalkmıyorum. Çok teşekkürler Stoktan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çevirisi pek kolay olmayan bir eserdi Mehmet bey, o yüzden son okuma 'son okumalar'a döndü ama keyfi sonuna kadar sürdü.

      Sil
  2. Yaşam koçunun dolu dolu tam karşılığı ihtiyar Sal. Aslında ondan her eve bi' tane lazım, çok fâideli. :) Don Ratso üzerinden uygulamalı bebek bezi değiştirme seansı da yedi bitirdi beni. :)

    Manuel Montano'dan beri bu kadar keyiflenmemiştim, çok teşekkürler Stoktan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uzun zaman oldu çevrilmeyi bekleyeli Canavar Al'ın hikayesi. Dergiden derleme yeni kitap basmak gibi birşey bu neredeyse. Deydi ama uğraştığıma. Üstadlar öyle bir çalışmışlar ki, ortaya böylesine şenlikli bir eser çıkmış. İngilizceden başka bir dile yapılan tek çevirisi de bu oldu sanırım.

      Sil
  3. Demi Moore göndermesi müthiş olmuş. Teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil