15 Mart 2022 Salı

Zindan - (Şafak), Nº-98 "Başı Dertte bir Adalet Savaşçısı"

Donjon - (Potron-Minet)
"Un justicier dans l'ennui"
Yazan: Joann SFAR & Lewis TRONDHEIM
Çizen: Christophe BLAIN
Renklendiren: WALTER
Çeviren: SToktan
Tarz: Antropomorfik kahramanlık
fantezisi / Mizah

"Gecenin bu saatinde pencerenize mâsum aşkımın mütevazı bir ifadesini bırakmak için geldim...
... Ve eğer rakibim benimle boy ölçüşmek arzusundaysa, her ne kadar onun onurlu ve seviyeme lâyık bir adam olduğundan şüpheliysem de... kabul ediyorum."

Öğrenci partileri, kırsalda bir hafta sonu, çatılarda kavgalar ve... Kaderin Piposu.

Bu albümde, bir şekilde şizofrenik bir durumda olmasına rağmen, büyük Antipolis şehrine iyice yerleşmiş bir Sümbül (Hyacinthe de Cavallère) buluyoruz; Gündüzleri akıl hocası Jean-Michel'in tüm kurnazlıklarına ve çarpık oyunlarına katılmak -ve katlanmak- zorundadır ve geceleri bazı yanlışları düzeltmek üzere kanunsuz bir maskeli olarak ikili bir yaşam sürecektir. Bu, iffetli Elise ile çekici ama itibarsız, mesleği bir katil olan Alexandra arasında paylaşılan aşkları için de geçerlidir. O yüzden bu albümde kahramanımız, doğal olarak onu meyhanelere, arkadaşlara, civelek kızlara ve sizi mutlu eden maddelere doğru iten gerçeklerle ve gençliğiyle karşı karşıya kalırken, giderek daha az belirgin olan çitin 'iyi' tarafında kalmaya çalışacaktır.

Albümün tüm büyüsünü veren pek güzel yazılmış öğrenci atmosferi ile "Başı Dertte bir Adalet Savaşçısı (un justicier dans l'ennui), "Zindan, Şafak" (Donjon Potron-Minet) dizisinin en iyilerinden biri olan her açıdan dikkat çekici bir kitap. Albüm çatılarda kılıç düelloları, Antipolis'in karanlık sokaklarında kovalamacalar ve gösteriler, gösterişli kahramanlar ve hilekâr kötü adamlar arasındaki kavgalarla dolu... Kısacası okuması gerçekten bir zevk. Pastanın üzerine krema, diğer dönemlerden albümlerle bağlantılar kurmaya başlıyoruz ve bu eser, Zindan'ın arka planı için bazı önemli unsurları da damıtıyor: genç Horus ve Alcibiade'nin görünümü (Zindan'ın gelecekteki büyücüleri, Donjon Zénith'te), Cavallère Şatosu'nda geleceğin Zindan'ını müjdeleyen ilk yapılar, vb.

Grafiksel olarak, Blain önceki albümün devamlılığındadır, ancak rafine edilmiş ve daha az belirsiz kalan bir çizgi ile. (oldukça minimalist kalsa da, özellikle Sfar ve Trondheim ile kurucularından biri olduğu 'Yeni Dalga' tarzının tipik bir örneğidir). Sonuç bu nedenle daha da hoş ve bu albümü gerçek bir başarıya dönüştürüyor.

1 yorum: