8 Kasım 2018 Perşembe

Blok7 - Dixon & Zaffino


"Seven Block"
(1990)
Epic Comics
(IDW S&B tekrar basım)
yazan: Chuck Dixon
çizen: Jorge Zaffino
renklendirme: Julie Michel
çeviri: SToktan


Zaffino tarzını çok sevdiğim Arjantinli bir çizer. Buna karşılık bir-iki istisna haricinde senaryoları 'avantür' kapsamında takılı kalmıştır. Bunlar arasında en bilinenleri Punisher ve Conan'dır. Ayrıca, Hellraiser ve The 'Nam dan da söz edilebilir.
Daha özgün bir çalışması, Dixon ile beraber çalıştığı Winter World bahse değer bir kötümser gelecekçi maceradır. Bende hep çevirme isteği uyandıran bu Eclipse yayınını ele almak nasip olmadı ama bir diğer Dixon-Zaffino serüveni 7. Blok'u toparlayıp üleşiyorum. Dixon'un senaryosu oldukça bilindik konuya bir yenilik getirmemekle birlikte, asıl önemli bulduğum Trillo-Zaffino ürünü Hoover'in son okuması tamamlanana kadar 7. Blok'da gelişen karanlık atmosferli esrarengiz olaylar ilginizi çekecektir sanıyorum.

5 yorum:

  1. kusura bakma çok uzun zamandır o kadar sorunla uğraşıyorum ki buraya ve çr forumlarına doğru dürüst giremedim emeklerinin sağlıklı ve mutlu olarak devamını dilerim.
    serdary67

    YanıtlaSil
  2. Üstadım eline sağlık...Jorge Zaffino ülkemizde pek tanınmayan karanlık çizgiler ustasıdır...Pek bir severim çizgilerini,Punisher ve Conan'ı biliyorum ama Hellraiser ve The 'Nam dan haberim yoktu...Erken vakitte terki dünya eyledi,ne diyelim toprağı bol olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde bilinmeyen diğer yüzlerce çizer gibi... :)
      The 'Nam, aslında bir Punisher varyasyonu. Hellraiser de bildiğin Clive Barker'ın Hellraiser'i. İçerikleri beni fazla ilgilendirmese bile sırf çizimini seyretmek için bakarım. Aslında bir de Batman B&W'si var unuttuğum. Dediğin gibi çok erken gitti ve çok yazık oldu.

      Sil
  3. Arjantin’in mümbit topraklarından siyah çinilemeyla çarpıcı işler üreten bir başka usta daha.

    Hiç alışamadığım ve garibime giden de -bu örnekte olduğu gibi- ince detayların sonradan yapılan ağır renklendirmeyle güme gitmesi.

    Bir başka Arjantinli ve bir başka siyah-beyaz mürekkepleme ustası Eduardo Risso’nun Amerikalı editörlerle çalışmaya başladığında başına gelen gibi. Çok zor kabullense, benim stilim siyah beyaz, ben siyah-beyaz dengelerimle çok özel ışıklar yaratıyorum dese de nafile, son tahlilde noktayı endüstri trendi koyuyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen öyle...
      Bu arada, IDW'nin baskısının adetleri olduğu şekilde siyah-beyaz olduğunu belirtmediğimi de hatırlamış oldum. Çevirirken, Epic baskısını seçmemin tek sebebi de ilk baskı olmasından başka bir şey değildi zaten. Gerçi Zaffino o kadar siyah-beyaz ki, renklendirmeci ne kadar uğraşsa çiniyi boğmayı başaramamış da denebilir. İşin hoş tarafı, renkli basanın da Amerikalı, SB basanın da Amerikalı olması.

      Aslında üşenmeyip, renkli-SB birlikte balonlamak vardı da, onunla uğraşacağıma, Hoover'i çevirdim, daha verimli oldu. O SB işte...

      Sil