5 Aralık 2019 Perşembe

Thornton Tint - Moore & Bradbury

"Tharg's Future Shocks: The Beastly Beliefs of Benjamin Blint", 2000 AD Vol 1 PROG 249 (1982) / Yazar: Alan Moore / Sanatçı: Eric Bradbury / Çeviri: SToktan / Öne çıkan karakterler: Benjamin Blint (Thornton Tint) / Yardımcı karakterler: Doctor Sidney Slackadder, seçkinlerin psikiyatristi / Kötüler: Yok / Diğer karakterler: Korkunç sulu Gözleri ve kıpır kıpır pembe dokunaçları ile iğrenç, mide bulandırıcı yaratıklar / Mekânlar: Psikiyatristin bürosu, Benjamin Blint (Thornton Tint)'in evi / Nesneler: Psikiyatrist koltuğu / Araçlar: Yok.

6 yorum:

  1. aynı konu birebir olarak aziz nesin in bir hikayesinde kullanılmıştır. çok ilginç...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benzer temayı işleyen 3. çevirim oldu bu. ^Öteki' aslında kim, ötekileştirme nasıl bir ayrımcı tavırdır meselesi oldukça yaygın çalışılan bir konu. Hatta zamanımızın toplumsal kanseri diyebiliriz buna. Aziz Nesin'e de çok yakışmıştır bunu ele almak. Hangi hikayesi ben hatırlayamadım gerçi, keşke bir isim verebilseniz.

      Sil
    2. hikayenin ismini gerçekten hatırlamıyorum. sanırım 1979 - 81 arası bir zamanda okumuştum. oradaki karakter de doktora durumunu anlatıyor ve sonunda doktor tarafından " ben " aynasına baktırılarak tedavi oluyordu.

      Sil
    3. 'Biz İnsanlar' olmasın? Hoptirinam'dan...

      Sil
    4. evet, aynen. memleketin birinde - hoptirinam dı kitabınadı. ( namus gazı da olabilir mi acaba uzun zaman olmuş karıştı hepsi biribirine )

      Sil
    5. Şu anda okuyorum hikâyeyi: 'Biz İnsanlar'. :)

      Sil