24 Temmuz 2015 Cuma

Denizcinin Evi - Parkhouse, Ridgway

1984 tarihli İngiliz Warrior Magazin'de yayınlanan ve iki önemli sanatçının ortak ürünü olan bu küçük, duygusal, hattâ melankolik savaş hikâyesini uzun zamandır çevirmek istiyordum ama bir çok soru işareti taşıyordu içerisinde metin. Sonunda hâllolduğunu düşündüğüm bir noktaya getirebildim sanıyorum. Yine de çok emin değilim.

Hikâyenin orijinal adı olan "Home is the Sailor" başlı başına bir muamma, sıkıntılı ve araştırmayı gerektiren bir ifade idi. Ünlü ingiliz yazar Robert Louis Stevenson'ın "Requiem"inde (ağıt) ve kendi isteği üzerine mezar kitâbesinde yer alan sözler birçok yerde değişik biçimlerde yorumlanmış. Ben de "Denizcinin Evi" olarak 'kabul' ettim. Kafa patlatmak isteyenler için şiir de aşağıda;

Robert Louis Stevenson (1850–1894)

15. Requiem

UNDER the wide and starry sky
  Dig the grave and let me lie:
Glad did I live and gladly die,
  And I laid me down with a will.

This be the verse you 'grave for me
  Here he lies where he long'd to be; 
Home is the sailor, home from the sea, 
  And the hunter home from the hill.

[ YÜKSEK ÇÖZÜNÜRLÜKLÜ İNDİREBİLİRSİNİZ ]


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder