17 Ekim 2018 Çarşamba

Eleanor - Eric Drooker


Drawn & Quarterly v2#2 / 1994

7 yorum:

  1. Yaşlı kadının tv karşısında, bardak tutan koldakini çözemedim. Çizerin imzası mı yoksa gençliğini heba ettiği tutukluk günlerinden kalma hapishane hatırası bir dövme mi?

    Neyse ne, sonuçta her hâlükârda okura yansıttığı duygu, MFÖ şarkısı misali 'Yalnızlık Ömür Boyu' hissiyatı…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolunda elbisesinin yenini görüyorum ben, o herhalde.
      Yalnızlık ve özellikle yaşlılıkta yalnızlığın nefis bir tasviri. Dokunaklı.

      Sil
  2. Tam yerini ben tarif edemedim sanırım. Aşağıda örnekledim. Görseli büyütürken imza değil de 2602026 rakamlarından oluşan bir dövme olduğunu da gördüm bu arada.

    Tuğla duvarların kırmızısı neyse de, çiçek sulama kabının, kedinin gözlerinin, kırmızı renkli saksıdaki kırmızı açmış çiçeklerin, kedinin süt kabının ve kuşları beslediği yem torbasının özellikle kırmızı renklerden oluşması da enteresan geldi bana. Daha derin alt mesajlar da içeriyor bu anlatı sanki.

    http://tinypic.com/r/6f1ks6/9

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anca gördüm.

      Yaşlı birinde öylesi bir dövme akla Auschwitz'i falan getiriyor fakat Eleanor İngiliz kökenli isimmiş.

      Eric Drooker (açıkça) sol görüşlü bir sanatçı. Çalışmalarında genellikle bu yönde net mesajlar veriyor hep. Bir yorum yapmak zor ama mümkündür.

      Sil
    2. Evet, Bristoolboard bandı #Holocaust olarak da etiketlemiş:
      http://thebristolboard.tumblr.com/post/37297857364/eleanor-a-one-page-strip-by-eric-drooker-from

      Reddit'te de muhabbeti var:
      https://www.reddit.com/r/comicbookart/comments/1u0co8/eleanor_a_onepage_strip_by_eric_drooker_from/

      Toplama kampı dövmesi görüşü paylaşılıyor.

      Hâl böyle olunca, yalnız, yaşlı bir kadının 'herşeye rağmen' dokunaklı hikâyesi demek doğru olacak.

      Dikkatin bu başlığa yeni bir bakış getirmeye vesile oldu. Teşekkürler.

      Sil
  3. Evet, duvardaki aile fotoğrafındaki erkeğin başındaki şapka da en büyük kırıma uğrayan ırkı ele veriyor zaten. Keskin renkler arasında gözden kaçırmışım, biraz aydınlatıp büyütünce ortaya çıktı.

    Bu durumda birkaç objede ısrarla vurgulanan kırmızının açılımı da çizerin sol tandansından ziyade kurbanların kanlarına gönderme ve 'soykırım' vurgusu olmalı.

    http://i67.tinypic.com/65tyf8.jpg

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayrıntıda ne çok şey gizlemiş Drooker gerçekten. Aslında gizli de değil, gözümüzün önünde ama iş dönüp dolaşıp bakmak-görmek meselesine varıyor.

      Sil