26 Temmuz 2017 Çarşamba

Canavar!... Tekmili birden

Monster 'yaratıldığından' uzun zaman sonra haziran 2016'da ticarî derlemesi yapılarak yayınlanmıştı. Halbuki 2014 mayısında ben gayrıresmî derlemesini Türkçe çevirisi ile yapmıştım. Yani 2000 AD publishing iki sene geç kalmıştı. Geçen gün baskının önizlemesinden sayfaları kendi çalışmamla bir karşılaştırayım dedim ve sonuçta kendimin sadece önalmakla kalmayıp, daha da kaliteli bir iş yapmış olduğuma iknâ olunca bu taze baskının Redondo elinden çıkan güzel kapağından da istifade ederek daha önce üç sayı halinde üleştiğim destansı eseri yeniden toparlayıp arzu edenlerin kullanımına sunayım ve bu arada bir not ve taze bilgiyle de takviye edeyim dedim. Şöyleki:

Hikâyenin ilk dört sayfası Alan Moore'un kaleminden ve Heinzl'ın çizgileriyle, yani fikrin kaynağının bu iki sanatçı olduğunu hatırlayacaksınız. Eserin devamının ise, Jesus Redondo çizimleri ve 'Rick Clark' metniyle olduğunu söylemiş ama 'Rick Clark'ın aslında yazar John Wagner ve Alan Grant'ın ortak çalışmalarında kullandıkları takma adları olduğunu ıskalamıştım. Bu önemli ayrıntıyı atlamakla ayıp etmiş olduğumu itiraf edeyim.

Hikâyenin birinci bölümü Scream!'in 15 sayılık müstakil yayın hayatında yer almış olan kısmıdır. Devamı ise derginin Eagle bünyesine katılmasıyla doğan Eagle and Scream! adlı yeni yayında 30 sayı boyunca sürmüştü. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder