27 Ekim 2012 Cumartesi

Tenten Grant


4 yorum:

  1. Bu tür örnekler sunulduğunda nedense görsel biçimi gerçekliğe daha yakın olanın asıl, diğerinin kopya olması gerektiği yanılsaması hakim oluyor insana. Halbuki örneklediğin durumda, kaynak çizgiraman, kopya çeken ise film olsa gerek.. Yanılıyor muyum?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten hayatı hep taklidederek yaşamıyor muyuz? Hâl böyleyken, mesele nereden baktığından ibaret oluyor. Birisi kendi gerçeğinden kopan diğer kurguda varolurken, bir başkası o kurguda kendi gerçeğini arayabiliyor. Hitchcock zaten durmak istediği yer konusunda epey kararsız değil miydi? Kamera arkasındayken, bir bakarsın bir sahnede ortalıkta dolanıyor. O sırada kamera kime emanet acaba? Tenten'e olmasın?

      Sil
  2. "Bir İspanyol bloğunda buldum :)"

    Ben de BURADA bunu buldum...:)

    Sanatın hangi dalında olursa olsun, döneminde türlü övgü ve yergiyi almış ürünlerin, yıllar içinde tekrar tekrar hatırlanması, ödüllendirilmesi adına güzel işler bunlar…

    Kirchner’in, eksantrik tiplemesi ünlü otobüs yolcusu ile Grant’ın bakışmaları ve yine Grant’ın üzerine yağan mermi seslerinin otobüs kornası ile sonlandırılması gülümsetiyor insanı.

    “Pardon Paul, pardon Alfred” başlığı ile sunulması da ayrı bir saygı duruşu…

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika! teşekkür ederim. :)

      North by Northwest Hitchcock'un bence en büyük üç filminden biridir. Sözkonusu sahne de filmin en etkileyici, akılda kalıcı üslup çalışması. Her izlememde heyecanlanırım.

      Tenten'den sonra Kirchner'in Bus 'melezlemesi' de çok zevkli bir saygı duruş niteliğinde dediğiniz gibi. Buna bir başlık açmaya çalışacağım, farz oldu. :)

      Sil