30 Mart 2016 Çarşamba

Büyük Susuzluk - Ole Christensen

7 yorum:

  1. Benjamin Button geldi aklıma okurken, bu hikayenin yanında baya sönük kaldı ama. Böyle ilginç vampir yorumlamaları, şu kötü günlerimizde bile yüzümüzde gülümsemeye sebep olabiliyor, elinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benjamin Button iyi çağrışım olmuş, benim aklıma gelmemişti. Teknik olarak aynı temel fikir üzerine kurgular. Gerisi çok farklı tabi. Bu İsveç'li sanatçının işlerine erişmek oldukça zor. Bununla iki oldu ama elime geçerse devam etmek istiyorum.

      Sil
    2. * Düzeltme: İsveçli olan bir başkası idi, Ole Christensen Danimarkalı. :D

      Sil
  2. Devam edin tabisi de bizde nasiplenelim... Bu arada en son konuşmalarımızdan birisinde Creepy ve Eerie dergilerinin devam etmeyişinden bahsetmiştik, geçen ay şöyle bir şey oldu, Kadıköy'de Gerekli Şeyler'e uğradım, oradaki beyefendinin elinde Türkiye'de Creepy, Eerie ve Vampirella dergilerinden yapılan derlemelerden çıkarılan Korku dergisinin 71-82'ye kadar olan sayılarının olduğunu söyledi, özel istek üzerine bana 71 ve 71 yıllarının dergilerini ciltletti. Yanlız şöyle bir sorun var, o yıllar telifin olmadığı yıllar, çizimlerin altında çizerlerin ismi yer almıyor bu sebeple biraz moral bozucu, ben öyküyü yazanı da merak ediyorum ondan hiç eser yok, yine de hiç yoktan iyidir diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telifsizliği ve bunun beraberinde gelen ve yer yer inanılmaz kötü çevirileri ve baştan savma işçilikleriyle o dönem çizgi dergiciliğinden hiç hoşlanmamakla birlikte, onlarla büyümüş olmanın getirdiği bir nostaljik tadı da inkâr etmek olanaksız.

      Söz ettiğiniz konu, benim de bir ara duyduğum bir ihtiyaç idi. Web'de yaptığım bir aramada bulmuş olduğum ve kime ait olduğunu bilmediğim şu excel dosyasındaki güzel çalışma derdime derman olmuştu. Aynı şekilde sizin için de yararlı olacağını tahmin ediyorum:

      Korku Magazin Hikâyeleri

      Sil
  3. Devamını bekliyoruz abi :)

    YanıtlaSil